De opruimmethode die ik gebruik is gebaseerd op categorieën, niet op ruimtes. Op die manier is er overzicht, structuur en een goede opbouw in het leren maken van keuzes.
De categorieën waar ik mee werk zijn: kleding, boeken, papier, allerlei en sentimenteel.
Kies je voor het ‘compleet’ pakket, dan nemen we al deze categorieën onder handen.
Er zijn verschillende pakketten waar je uit kunt kiezen, varierend van sessies van 1×1 uur tot 8×5 uur. Weet je niet wat het best bij je past, neem dan contact op en dan kijken we samen welk pakket het best bij je past.
Voor de prijs geldt: hoe groter het pakket en hoe meer sessies, hoe meer korting je krijgt!
Er staat geen vaste tijd voor. Hoe lang je erover doet is namelijk afhankelijk van hoe groot jouw huis is, met hoeveel mensen je er woont, hoeveel spullen je hebt en hoeveel tijd en moeite je er zelf in kunt/wilt steken. Wel raad ik altijd aan een deadline (binnen 6 maanden) te stellen, om er zo voor te zorgen dat je gemotiveerd blijft en het niet gaat uitstellen.
De sessies die we samen doen zijn bedoeld om je alle handvatten te kunnen geven zodat je daarna zelf verder kunt gaan. Ook maken we samen een begin aan de desbetreffende categorie. Het is dan afhankelijk van de tijd die we nog hebben en hoe snel we er doorheen gaan, wat er dan nog overblijft. Het huiswerk wat je dan krijgt is om die categorie dan in je eigen tijd af te maken of wellicht al aan een nieuwe categorie te beginnen. Uiteraard kun je mij tussen de sessies door (via Whatsapp) onbeperkt vragen stellen!
Zodra jij contact met mij hebt opgenomen plannen we een kort (telefonisch) kennismakingsgesprek* in om te kijken wat je graag zou willen en wat ik voor je kan betekenen. Vanuit daar kunnen we ook meteen een datum plannen – meestal binnen 2 weken.
*Telefonisch kennismakingsgesprek is gratis. Ook als je besluit uiteindelijk niet door te gaan.
In alle pakketten zit de reiskosten tot 50 km (vanaf Eindhoven) inbegrepen. Woon je verder weg dan worden er reiskosten in rekening gebracht à €0,25 per kilometer.
Eventuele parkeerkosten zijn altijd exclusief en worden nadien doorberekend.
Pakketten kunnen gewoon geboekt worden! Tijdens de sessie houd ik me aan de gestelde maatregelen:
- Ik neem extra hygiëne maatregelen;
- We houden zoveel mogelijk 1,5 meter afstand;
- Indien gewenst kan ik/kunnen wij beide een mondkapje dragen;
- Ook gelden er soepelere annuleringsvoorwaarden. Zo mag je bij ziekte ook dezelfde dag kosteloos annuleren en een nieuwe afspraak inplannen.
Vind je het vanwege corona niet prettig dat ik langs kom? Dan kunnen we de afspraak verzetten of online houden (via Zoom of Facetime).
Voordat je begint heb je niets nodig behalve jezelf en een goede dosis motivatie!
Ik neem de eerste sessie een rol vuilniszakken mee. Voor de rest van de sessies is het handig als je eventueel (verhuis)dozen hebt waar je donatiemateriaal in kunt doen.
Ik raad aan om nog geen manden of bakjes te kopen en hiermee te wachten tot we bij het opbergen zijn aangekomen. Je weet op dat moment pas wat je precies nodig hebt!
In principe hoef je helemaal niets te doen. Ga in ieder geval vooral NIET opruimen juist omdat ik kom! Je hoeft je echt nergens voor te schamen.
Heb je voor het compleet of closet pakket gekozen, dan is het uiteraard wel handig als de was gedaan is, zodat we die gelijk mee kunnen nemen in het opruimproces.
Heb je een vraag die hier niet bij staat? Stuur me dan een mailtje!